Soferii ajung cel mai des in service pentru reviziile clasice, cele care tin de intretinerea masinii si mai putin de repararea ei. Evident, nimanui nu ii place sa cheltuiasca bani pe astfel de lucrari, dar pentru a mentine masina intr-o stare buna de functionare si pentru a evita defectiuni mai grave, sunt obligatorii reviziile de 10.000 de kilometri (la unele masini de 15.000 de kilometri).
O inlocuire de consumabile clasica se rezuma la: schimb de ulei motor, schimb filtru de ulei, schimb filtru de aer si schimb filtru de combustibil. Este recomandata si inlocuirea filtrului de habitaclu, pentru a evita probleme de sanatate (mai ales cei cu diverse alergii). O revizie mai ampla se refera si la inlocuirea placutelor de frana si a discurilor de frana, a stergatoarelor sau a bujiilor. Evident, operatiunile mentionate ulterior pot fi ceva mai costisitoare. La perioade mai mari de timp (3 ani) sau la un anumit numar de kilometri se inlocuieste, la unele motorizari, si kit-ul de distributie, alaturi de pompa de apa. Vorbim aici despre masinile cu distributie pe curea.
In acest articol vom face cateva recomandari legate de comsumabile, ce producatori sunt preferati si cum alegeti produsele astfel incat service-ul sa nu devina foarte scump.
Filtre:
Filtre Mann vs Filtre Mahle – ambii producatori sunt destul de populari in Romania, filtrele sunt de calitate inalta si pornesc de la pretul de 17 lei (Mann) si 19 lei (Mahle) – filtre motor – pentru anumite modele populare de autoturisme. Mahle sunt filtre de calitate superioara produse in Austria, in timp ce Mann au un puternic istoric pe piata de piese auto din Romania. Poti sa gasesti informatii despre filtre Mahle si pe aceasta pagina.
Ulei motor:
Ulei Castrol. Este probabil cea mai cunoscuta marca de uleiuri la nivel international; Ulei motor de calitate superioara, Castrol fiind o companie care are un departament R&D destul de mare si pus pe lucruri marete. Castrol Edge 5w30, Castrol Edge 5w40, Castrol Edge Titanium sau Castrol Magnatec – toate sunt solutii foarte bune pentru orice model de autoturism.
Uleiurile O.E. Pentru BMW, Ford O.E., GM, Mercedes sau Toyota sunt o solutie foarte buna si nu neaparat mult mai costisitoare. Cei pretentiosi pot alege un ulei de origine, daca doresc ca autoturismul lor sa ruleze cu “ce a iesit din fabrica”.
Placute de frana. Discuri de frana.
Placute de frana TRW – calitate buna, costuri accesibile. Pentru un Volkswagen Golf IV, motorizarea 1.9 TDI, un set de placute de frana de la TRW costa incepand de la 95 de lei.
Discuri de frana TRW – calitate buna, costuri accesibile. Pentru un Volkswagen Golf IV, motorizarea 1.9 TDI, un disc de frana de la TRW costa incepand de la 115 lei.
Placute de frana ATE – calitate foarte buna, costuri ceva mai mari decat la TRW. Cei mai pretentiosi pot alege varianta ATE. Pentru un Volkswagen Golf IV, motorizarea 1.9 TDI, un set de placute de frana pretul incepe de la 103 lei.
Discuri de frana ATE – calitate foarte buna si costuri putin mai mari decat in cazul TRW. Pentru un Volkswagen Golf IV, motorizarea 1.9 TDI, un disc de frana pretul incepe de la 140 lei.
Kit de distributie
Kit de distributia INA – calitate buna, preturi incepand de la 320 de lei pentru un Volkswagen Golf 4, 1.9 TDI.
Kit de distributie Gates – calitate buna, similar cu kit-ul de distributie de la INA, preturi incepand de la 340 de lei pentru acelasi VW Golf 1.9 TDI.
Kit de distributie Dayco – calitate superioara, costuri mai mari decat in cazul kit-urilor de distributie marca INA sau Gates: de la 425 de lei pentru VW Golf 4, 1.9 TDI.
Costurile au fost verificate pe site-uri de specialitate la momentul redactarii articolului. Acestea pot suferi modificari in timp. Pentru a obtine costuri finale pentru modelul tau de masina, iti recomandam sa folosesti VIN-ul masinii, sa iei legatura cu un magazin (online sau clasic) de piese auto si sa ceri o oferta. Totodata, iti recomandam sa faci schimburile de piese auto in service-uri auto (acreditate) cu mecanici pregatiti, pentru a putea pastra garantia produsului.