Asfaltarea drumului catre Padis, reluata

Drumul dinspre Pietroasa spre Padis, judetul Bihor, a adus destule probleme Consiliului Judetean Bihor. Desi acesta are finantare europeana, Consiliul Judetean Bihor a intrat in conflict cu constructorul datorita unei sume de 2,5 milioane de lei, care ar fi reprezentat, conform constructorului – firma MBS Group din Cluj Napoca – de cresterea pretului bitumului.

Aceasta tergiversare a durat pana recent, cand deja presiunea de finalizare a acestei rute a atins cote alarmante, iar consiliul judetean Bihor risca sa se aleaga cu penalizari serioase din partea finantaorului european. Au reusit cumva sa impuna un nou termen de finalizare (termenul initial era 31 iulie 2012), acesta fiind de 10 noiembrie 2012.

Aceasta deoarece nu s-a respectat termenul de predare al lucrării. Sigur, Judeţul ar fi putut acţiona ulterior constructorul în judecată, dar o asemenea acţiune nu ajuta pe nimeni. Cornel Popa era supărat pe felul în care executantul – firma MBS Group Cluj-Napoca – a lucrat până acum. Şansa autorităţilor bihorene este că acum, la conducerea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului se află un apropiat al PNL Bihor: ministrul Eduard Hellvig. De aceea, Popa a reuşit să convingă organismul care gestionează fondurile de la nivelul MDRT că se cere impunerea unui nou termen de realizare a investiţiei la Padiş, fără a se recurge la penalizări.

Lucrările ar trebui finalizate până pe 10 noiembrie 2012. Preşedintele Consiliului Judeţean spune că nu banii sunt problema, ci ritmul de lucru al firmei clujene. Ieri, Popa nu şi-a ascuns nemulţumirea faţă de felul în care a lucrat până acum MBS Group, dar speră să-i fi capacitat pe aceştia ca de-acum să-şi dea toată silinţa pentru ca lucrarea să fie gata peste trei luni.

Lucrările la drumul de Padiş au lâncezit în acest an din cauza pretenţiilor constructorului. MBS Group Cluj-Napoca a tot încercat să obţină o suplimentare a valorii contractului, invocând creşterea preţului la bitum – substanţă ce intră în compoziţia asfaltului. Din acest motiv, constructorul ar fi dorit ca CJ să-i achite suplimentar 2,5 milioane de lei noi, faţă de valoarea iniţială a contractului, de 50,6 milioane de lei, fără TVA.

Ghinionul firmei clujene a fost că la conducerea Consiliului Judeţean s-a schimbat şeful, iar noul preşedinte, Cornel Popa s-a opus acestei cereri. Au urmat săptămâni în care cele două părţi s-au pândit una pe alta. MBS ştia că CJ este pasibil de penalizări, dacă lucrarea nu este gata la timp – pe 31 iulie a.c. – în timp ce Popa îl ameninţa pe constructor că rupe contractul şi face o altă licitaţie, dacă executantul nu respectă contractul.

Pana la urma lucrurile s-au rezolvat, s-a impus un nou termen iar lucrarile au fost reluate.

Drumul de Padiş are în total 28,55 kilometri. La şes s-au modernizat deja 13,1 kilometri, din drumul naţional DN76 până în comuna Pietroasa. Sus, pe platou, s-au aşternut până acum 4 kilometri. Din păcate, aceste două tronsoane sunt „rupte” de o porţiune modernizată în bătaie de joc acum câţiva ani, de Primăria Pietroasa. E vorba despre 6,5 kilometri de drum comunal pe Valea Boghii, care arată oribil azi, la doar patru ani după finalizarea investiţiei pe fonduri SAPARD. E „opera” fostei primăriţe de Pietroasa, Saveta Oşvat. Cornel Popa spunea ieri că încearcă să găsească o soluţie şi pentru acel tronson de drum, care nu ar trebui atins de nimeni vreme de cinci ani, conform contractului de finanţare cu SAPARD! Chiar dacă azi îţi rupi maşina printre denivelări şi gropoaie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *