Spitalul Judeţean de Urgenţă din Reşiţa, principalul furnizor de servicii medicale din Caraş-Severin, se confruntă în prezent cu probleme privind personalul.
Dacă în anul 2009 spitalul avea 1.246 de angajaţi, acum acesta funcţionează cu 937. Cu toate că au fost vacantate 33 de posturi ce ar fi necesare în toate departamentele, o notă primită de la minister împiedică, pentru moment, organizarea concursului. „Problema cu resursa umană părea că se rezolvă şi că Ministerul Sănătăţii poate scoate la concurs cele 33 de posturi vacantate. Spitalul Judeţean a solicitat, prin Consiliul de administraţie, avizul din partea Consiliului Judeţean Caraş-Severin. La două zile după primirea avizului, însă, ministerul de resort a trimis o notă prin care se spunea că acest lucru se va întâmpla doar după ce această instituţie îşi va stabili priorităţile. Până atunci, funcţionăm la cota de avarie“, a afirmat Dumitru Secăşan, managerul SJU Reşiţa.
Lipsa de personal se reflectă omogen pe toate secţiile, compartimentele şi serviciile unităţii spitaliceşti. Astfel, Ministerul Sănătăţii va trimite aviz direct pe posturi, chiar dacă spitalul putea ocupa, prin hotărâre de Guvern, prin concurs, posturile vacantate.
În opinia managerului Spitalului Judeţean, nota de la minister ar putea încurca, oarecum, lucrurile, pentru că s-ar putea da aviz pentru posturi în compartimente unde nevoia nu este foarte stringentă, în pofida altor secţii. În cele 33 de posturi vacantate se regăsesc doi medici, zece asistenţi, personal TESA şi auxiliar.
„Ne-ar fi fost de mare ajutor să scoatem la concurs posturile, pentru că, acum, aproape nu mai contează pe ce secţie o facem, deoarece toate sunt cu probleme. Medicii s-au stabilizat şi, din februarie a.c. nu au mai plecat din spital. La asistenţi, dinamica nu este foarte relevantă. Cei 300 de salariaţi cu care s-a redus personalul din anul 2009 sunt reprezentaţi şi de cei care s-au pensionat, şi cei care au schimbat locul de muncă“, a mai amintit dr. Secăşan.