Cum a afectat criza comerciantii?

crizaCum a afectat criza comerciantii ?

Micile magazine de cartier abia se descurca prin criza. Unii au luat decizii interesante, transformandu-si magazinele in non-stop-uri, in speranta unor castiguri de la alt target. Daca trebuie sa luam un segment de piata ceva mai cunoscut in Romania – magazinele de calculatoare – atunci avem multe exemple de firme puternice in anii trecuti care au fost nevoite sa isi inchida portile.

Magazinele online sunt printre putinele care reusesc sa isi mai pastreze clientii, ramand active prin prisma preturilor mai mici de intretinere in mediul virtual. Magazinele online de calculatoare nu trebuie sa isi creeze stocuri atat de consistente precum magazinele clasice, fapt ce le ajuta sa isi limiteze sumele iesite. Mai sunt si magazinele care functioneaza in sistem drop-shipping. De altfel si campaniile de promovare se realizeaza folosind o singura firma de consultanta. Mai putine materiale tiparite, mai putini angajati si mai mult control printr-un sistem de management al continutului.

Per total, online-ul a castigat datorita detaliilor de mai sus. Nu este doar cazul magazinelor IT online ci si al altor comercianti ( produse naturale, alimente bio, anvelope, piese auto si chiar si barci ), dar clar criza inseamna o triere a celor care stiu sa se descurce chiar si in conditii de piata incomode. Ajutorul statului pentru firmele mici si mijlocii este inexistent in Romania, fapt ce ne dovedeste doar ca romanii stiu sa se adapteze.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *