Centura Caransebesului a fost deschisa circulatiei joi, 22 decembrie, în prezenţa secretarului de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Alexandru Nazare.
Varianta de ocolire a orasului Caransebes este extrem de importanta pentru fluidizarea DN6, drum care devine tot mai mult o alternativa pentru traversarea Vaii Oltului pentru iesirea din tara, dar si pentru cei care veneau dinspre Hateg, pentru ca scurteaza drumul cu aproximativ 4 km.
“Deschiderea centurii Caransebes vine dupa un an de efortui, avand in vedere ca la inceptului acestui an stadiul fizic era de doar 30 %, iar lucrarile au fost cele mai complexe raportate la celelalte obiective din zona” a declarat secretarul de stat Alexandru Nazare.
Acesta a spus că anul acesta Ministerul Transporturilor a deschis circulaţiei centura Domaşnea şi toţi kilometrii de pe centura Drobeta Turnu Severin, DN 6 devenind astfel tot mai mult o arteră cu adevărat europeană. “În total, în 2010 am deschis circulaţiei 45 de kilometri de variante ocolitoare în valoare de 165 milioane euro”, a declarat secretarul de stat Alexandru Nazare.
Varianta de ocolire Caransebeş are o lungime de 12,08 km, lucrările fiind executate de Copisa Constructora Pirenaica SA. Valoarea contractului este de 30,22 milioane euro fără TVA.
Pe traseul variantei de ocolire sunt prevăzute 10 poduri, pasaje şi viaducte de lungimi considerabile, fiind traversate râurile Sebeş şi Timiş, căile ferate CF 917 ţi CF 900, drumul naţional DN 68, pârâurile Potoc şi Zlagna, precum şi mai multe văi, 30 de podeţe, 4 noduri, 5 intersecţii amenajate în formă de sensuri giratorii şi un Centru de Întreţinere.
Lucrările au fost finanţate de către Uniunea Europeană prin Facilitatea ISPA şi Guvernul României. Obiectivul are o perioadă de garanţie de 2 ani.