Prioritatile Primariei Timisoara pentru 2013

Modernizarea infrastructurii orasului va fi prioritatea zero pentru Primaria si Consiliul Local al Orasului Timisoara, a anuntat primarul Nicolae Robu. In 2013 vor incepe lucrarile la Complexul Rutier Michelangelo, largirea pasajelor CF Jiul si Popa Sapca, reabilitarea centrului istoric si a malurilor canalului Bega si amenajarea pasajului subteran din Piata Victoriei pentru circulatia auto, o mai veche dorinta de a primarului Nicolae Robu.

„Prioritatea numărul unu o vor reprezenta, în 2013, marile proiecte ale Timișoarei. Asta înseamnă pasajul Michelangelo, pasajul din Piața Victoriei, lărgirea trecerii pe sub calea ferată și extinderea la patru benzi pe Popa Șapcă, la fel, lărgirea trecerii pe sub calea ferată și a străzii Jiul, proiectul Michelangelo II, amenajarea malurilor Begăi și reabilitarea centrului istoric al orașului.

Acest pachet de proiecte este prioritatea numărul unu pentru că toate vor fi angajate. Nu putem să mai mergem secvențial, pentru că Timișoara este prea mult rămasă în urmă, trebuie să mergem pe front larg. Într-un cuvânt, modernizarea infrastructurii orașului este prioritatea zero. Unele dintre aceste lucrări vor începe imediat după ieșirea din iarnă, altele puțin mai târziu, pentru că sunt proceduri de urmat, etapele premergătoare, dar toate cele pe care le-am menționat vor începe în practică”, a declarat primarul Nicolae Robu.

 Complexul Rutier Michelangelo este prima lucrare care va fi demarata, fiind un proiect pe fonduri europene initiat de administratia Ciuhandu, care cuprinde reabilitarea Podului Michelangelo si realizarea unui pasaj rutier subteran pe relaţia bulevardul Vasile Pârvan-bulevardul Corneliu Coposu.

Proiectul Michelangelo II prevede reabilitarea străzii Cluj, lărgirea la trei benzi de circulaţie a străzilor Negoiu şi FC Ripensia, precum şi realizarea unor pasarele pietonale din sticlă pe strada Cluj şi pe Aleea FC Ripensia.

În ceea ce priveşte lărgirea pasajelor Jiul – Circumvalaţiunii şi Popa Şapcă municipalitatea a organizat licitaţii la sfârşitul acestui an pentru studii de fezabilitate, proiecte tehnice şi detalii de execuţie. Totodată, a avut loc o licitaţie pentru elaborarea documentaţiilor în vederea realizării unui nou pasaj rutier pe sub calea ferată în zona Solventul.

Pentru lărgirea pasajelor Jiul şi Popa Şapcă au mai fost făcute studii de fezabilitate prin anul 2006, dar autorităţile locale au considerat că acelea nu mai sunt de actualitate şi este nevoie de altele noi. Nu este încă prea clar de unde vor veni banii pentru realizarea acestor lucrări, în condiţiile în care Robu declara în campania electorală de la alegerile locale că ar fi nevoie de 10 milioane de euro pentru aceste investiţii.

In 2013 ar trebui să înceapă construirea unui bazin olimpic de înot la Timişoara, a unei săli polivalente de 15.000 de locuri şi a patru bazine de înot de agrement, în diferite cartiere ale oraşului, potrivit reprezentanţilor municipalităţii.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *