Cum sa tii gestiunea unui magazin mic sub control

Un magazin mic de cartier e mereu in dezavantaj in zilele noastre. Sunt putine magazine care isi permit sa ofere preturile oferite de supermarketurile de la noi, mai ales ca nu cumpara marfa in cantitati imense. Si n-au nici o armata de contabili si programe complicate cum e winmentor enterprise pentru mii si mii de intrari intr-un sistem.

Asadar, cum supravietuieste un magazin de cartier inconjurat de supermarketuri intr-un cartier din Bucuresti ?

Ei bine, acesta supravietuieste pentru ca oamenii sunt lenesi. Si nu vor sa se deplaseze mai mult de 500 de metri dus si inca 500 de metri intors pana la un magazin sa isi ia o punga de chipsuri, seminte, paine sau bere. Iar multe din magazinele mici au prins acest trend si iau tocmai aceste obiecte care sunt in uz constant.

Tin minte si eu, cand stateam in Bucuresti, daca aveam nevoie de ceva rapid, cum era paine sau ketchup, nu mai mergeam pana la supermarket sa stau in aglomeratie, mergeam direct la magazinul de langa, plateam poate un pic mai mult, dar aveam tot ce era necesar.

Chiar si cu putine obiecte in gestiune, e greu sa iti organizezi totul eficient si sa legi toate vanzarile facute la casa de marcat (da, se folosesc case de marcat din ce in ce mai des in magazinele mai mici, de cand cu controalele ANAF din 2015) direct in contabilitate. Mai sus ziceam de WinMentor Enterprise si ca e un software bun pentru mii de intrari. Dar are si o varianta mai redusa ca “intensitate”, numita Winmentor, un program care ajuta o companie mica sa isi faca gestiunea si sa isi faca toata operatiunea contabila mult mai rapid, fara sa fie nevoie sa angajeze contabili scumpi care sa se ocupe de orice operatiune. Adica, un contabil e necesar, dar el te factureaza pe orele de munca pe care le are. Iar daca tu ii dai mai putin de lucru, evident ca nu te va mai factura la fel de mult.

Evident, detalile difera, dar cam asta e situatia.

O idee interesanta, despre care voi discuta intr-un articol viitor, este cumpararea de materie prima in combinatie cu alte magazine mai mici. Pentru ca in functie de cantitate, poti obtine preturi mai bune de la producator, poti da un pret mai mic la raft si poti obtine si un mai buna profit. Dar cum ziceam, intr-un articol viitor.

Cat despre gestiune, un sfat simplu. Baga totul pe casa de marcat, foloseste un program de gestiune si contabilitate incat sa introduci toate datele rapid si sa mergi acasa linistit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *